duminică, 9 februarie 2014

O carte de bridge. Kantar-Dimitrescu vol. 2

Cu mare întîrziere am aflat și vă semnalez apariția volumului 2 al monumentalei lucrări „Bridge - secretele campionilor” de Nicu Kantar și Dan Dimitrescu (ed. RAO).

Am volumul 1 care are vreo 500 de pagini și conține doar „licitația în ofensivă”. Volumul 2, pe care doar l-am răsfoit, are vreo 800 de pagini format mare și conține licitația în defensivă. Presupun că vol. 3 va fi dedicat declarantului, vol. 4 jocului de flanc și, eventual, volumul 5 jocului și atitudinii mortului.

Efortul autorilor, în special al lui Dan Dimitrescu (pe care l-am și cunoscut în anii 80 înainte să emigreze) este considerabil și oferă jucătorilor - asta e ambiția volumelor 1 și 2 - TOTUL despre licitație în jocul de bridge. Desigur, un jucător nu va putea parcurge integral cartea și nici nu va putea adopta decît o parte infimă dintre convențiile și sistemele expuse. Care evident că se contrazic (dacă joci cu trefla tare, nu mai poți juca și SAYC, dacă adopți DONT nu mai joci Capelletti etc.).

Nu vreau nicidecum să ironizez acest travaliu uriaș dar cred că un „ghid de bridge” simplu și accesibil, inclusiv material, pentru că vol. 2 costă el singur 60 lei, ar fi necesar. Ce s-a publicat pînă acum la noi pentru nivelul „începător” e prea puțin și de slabă calitate, opera cea mai solidă rămînînd străvechiul „Bridge”, cu copertă verde, al lui Dan Nicolescu din 1972! Pe care îl păstrez cu sfințenie în amintirea copilăriei mele și bridge-istice. L-am pierdut pe cel de la bunicul meu, dar soția mea mi-a dăruit unul „nou” (de la anticariat).

În rest, de convenții și sisteme e plin internetul...

Un comentariu:

  1. Totusi, un "must have" in biblioteca celor care, pe langa practicarea bridge-ului, mai sunt si curiosi din fire. Daca as fi in locul autorilor, n-as putea incheia aceasta epopee fara volumul 6 dedicat, evident, chibitilor.

    RăspundețiȘtergere