duminică, 1 ianuarie 2012

Crazy! 3NT - 8



  
O donă nebună de pe BBO jucată în noaptea de 30 spre 31 decembrie 2011.










Licitația:

Nord (Horia)
Est
Sud (Dan)
Vest
pas
1 H
1 S
1 NT
2 S
3D
3 S
3 NT
pas
pas
pas


Atac dama de pică luată cu As de V. Cupă lăsată să treacă, luată cu dama de Sud. 5 pici și A de caro pentru N-S. A de treflă pe care declarantul aruncă de la mort K de caro! K de treflă și restul de carale la Nord. Rezultat: 8 căderi necontrate – 400, scor 93,67%. Topul a fost 3 NT contrate și recontrate -6 = 2200!!

De fapt, noi am greșit necontrînd, de teama unei „fugi”, pentru că în orice culoare de refugiu, cea mai favorabilă fiind trefla, E-V tot cădeau de 2 ori contrați deci 300. Ori noi nu puteam spera că vom scrie 400 fără a da contra, cum s-a petrecut din aberația flancului. Oricum performanța de a ceda 12 levate la un contract de 3 NT, adică 6NT pentru flanc, va rămîne probabil unică. Pe N-S multe axe au jucat și 4 Pici (cîțiva au realizat, alții, cei mai mulți, nu) care nu se fac. Nici 3 pici nu sînt de facut pe flanc bun:
Atac de cupă din Vest, la A-K de cupă, cupă tăiată, retur 9 de caro.

În concurs am avut o donă chiar mai bună (98%) realizînd 200 (6D* zonal -1) cînd adversarii s-au dus într-un șlem irealizabil. Din păcate și noi am avut un șlem picat (o damă de atu ar fi schimbat scorul) și am încheiat cu 55% în prima treime. Pe ultimele 6 done din 9 am scos în medie peste 70% dar am avut două ezitări la donele 1 și 3.

În noaptea Anului Nou, am jucat un concurs de perechi IMP, partener fiindu-mi Vilhjálmur Thor (ISL) la care am ieșit pe locul 2 (din 48)  grație a trei done în care am aplicat penalizări drastice, peste 1000, adversarilor prin contre. 

3 comentarii:

  1. Ha! Simpatic rezultat :)
    Felicitari si pentru un debut atat de "vijelios" in 2012. Aproape ca ma gandesc sa reintru pe BBO :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumim. Nu e rău pe BBO dar s-au împuținat concursurile „free”.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Cristina

    Care a fost rezultatul luni 2.01?

    RăspundețiȘtergere