joi, 19 ianuarie 2012

Cea mai bună metodă pentru a cîștiga la bridge




Ultima donă a unui concurs de perechi cu done preparate tip gulaș, pe BBO, ne-a adus, mie și partenerului (tot un român), noi fiind pe N-S, dona de mai sus. La deschiderea din W de 2 caro, am contrat de apel, partenerul a zis 2 pici. La 3 caro din Vest am zis 3 cupe ca un cue-bid (fitul era din punctul meu de vedere găsit pe pică) am auzit și 4 trefle și peste continuarea de 4 caro a Vestului am întrebat de ași. S-a trezit și Est cu 5 caro, iar contra din Sud m-a asigurat că avem 3 ași și o șicană, am mai aflat că ne lipsesc doi regi și, pentru a nu risca, m-am oprit la 6 pici devenind mort. Atac as de caro, tăiat, atuuri scoase și... partenerul joacă trefla cu impas și dă riga sec dar, din fericire, în loc de cupa care îi dădea o speranță, și chiar provoca în acest caz căderea, Vest a jucat damă de caro în tai defosă! Declarantul a tăiat de jos, a aruncat 4 de cupă din mînă și a tablat 6 pici just făcute. Rezultatul de 1430 ne-a adus 96%.

Mai demult, cînd am avut onoarea să joc cu dl. Vlad Racoviceanu, cunoscut autor de bridge și un veteran al jocului, domnia-sa mi-a spus că metoda cea mai bună de a cîștiga la bridge e să greșească adeversarul! În acest caz. Vest a greșit de la început. La mesele unde Vest a deschis, cum era normal cu 5 caro, foarte puține axe N-S au ajuns în 6 pici mulțumindu-se să contreze și încasînd 100 de puncte (o cădere). Vest are cel mult 4,5 perdante în manșă contra zonă! În locul lui aș fi licitat 5 caro fără ezitare. Degeaba au ajuns și ei în 5 caro după ce noi vorbisem de 5 ori și spusesem aproape totul.

Au existat unele axe care au ajuns în 6 pici peste care E-V au făcut barajul de 7 caro cu trei căderi contrate (500 pentru N-S). Odată stabilit contractul final de 6 pici sau trefle, declarantul face contractul numai dacă trage Asul de treflă sau, dacă, așa cum s-a văzut, după impasul ratat de cupă sau treflă, flancul joacă greșit. Din 10 axe care au ajuns în 6 pici, numai trei au realizat contractul, șapte au căzut iar una s-a dus în 7 pici cu două căderi. Nouă axe N-S s-au oprit în 5 pici (una chiar în 4 pici).


Am constatat că, pe BBO, cel puțin în turnee „free”, dacă adversarii ating un contract corect și imparabil de manșă, exemplu 4 pici sau 3 FA care se fac just, scorul nostru nu e în jur de 50%, cum ar fi normal, ci spre 20-25% pentru că restul axelor se duc prea sus și cad, rămîn sub manșă sau, ajungînd la manșă, o joacă neglijent și cad. Reciproc, dacă apuci să ai carte de manșă și o licitezi, realizînd-o plat, poți scrie 75 sau 80%. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu